FoMu

VJEROVALI ILI NE! Vaša omiljena juha dovoljna je da zaustavi propadanje zglobova i hrskavice!

Autor: ZG/Dnevno.hr

Osim što oblikuje uši i nos, hrskavica također djeluje kao jastuk na krajevima kostiju gdje se spajaju zglobovi. Ona omogućuje kostima da se kreću glatko i lako. Međutim, tijekom vremena te zbog napornih aktivnosti, hrskavica se može oštetiti, što dovodi do artritisa koji se odlikuje bolovima, ukočenošću i naticanjem.

Za liječenje ovog poremećaja obično se uzimaju analgetici, a u ekstremnim slučajevima može doći do kirurške intervencije. Hrskavica postaje krhka kako starimo, ali to ne znači da je ne možemo održati zdravom pa čak i da potaknemo novi rast. To je zapravo vrlo lako!

Izbjegavajte inflamatornu hranu

Artritis i bolovi u zglobovima vezani su za upalu i mogu nastati od onoga što jedete. Zbog toga je najbolje da se opredijelite za antiinflamatornu dijetu, što znači da jedete više povrća, voća, žitarica, posnog mesa, ribe, kao i zdrave masti poput maslinova ulja i avokada. Jabuke, zahvaljujući kemikalijama pod nazivom kvercetin, potiču proizvodnju kolagena i velika količina se nalazi u ljusci, zato ju ne gulite! Pijte dosta vode i vaši zglobovi bit će vam zahvalni.

Unosite dosta vitamina C i D

Hrskavica se uglavnom sastoji od kolagena, proteina koji je prisutan u cijelom tijelu. Kako biste ga proizveli, vašem tijelu potreban je vitamin C koji možete dobiti od kiselog voća, bobica, kivija, kao i od zelenog povrća i brokule. Kako biste održali hrskavicu zdravom, potreban vam je i vitamin D koji možete naći u masnim ribama kao što je losos, mliječnim proizvodima, jajima ili provođenjem nekog vremena na suncu.

Jedite želatinu

Često mislimo da je želatin samo dezert, ali je zapravo nevjerojatno zdrav. On je napravljen od kuhanog kolagena te je istog sastava koje vaše tijelo koristi da stvori više kolagena i hrskavice. Kao bonus, kolagen u želatini također promovira zdravlje vaše kose, noktiju i kože. Također je pun proteina. Nema masti ili kolesterol.

Juha od kostiju

Juha od životinjskih kostiju sjajan je način da priuštite tijelu dodatni kalcij, kao i minerale koji su izvučeni iz kostiju tijekom kuhanja. Kako biste dobili sav kalcij, dodajte žlicu jabučnog octa u juhu dok se kuha. Kiselina u octu dodatno će otopiti kosti i povući više kalcija i minerala.

Uzimajte glukozamin

Glukozamin je amino šećer koji promovira udobnost i lakoću kretanja zglobova, a dostupan je i kao dodatak. Prevelik unos može povećati rizik od dijabetesa. Ne uzimajte više od 1500 mg dnevno i tražite glukozamin sulfat za najbolje rezultate.

Dodajte sumpor u prehranu

Sumpor je odličan mineral koji vas čuva od upale te igra ulogu u oštećenju hrskavice. Sumpor se može naći u češnjaku, luku i poriluku. Usto, te su namirnice odlične i za reguliranje razine natrija u ​​krvi.

Krećite se

Vježbanje je najbolji način da održite hrskavicu (kao i kosti, mišiće i cijelo tijelo) u dobroj formi. Previše vježbanja može oštetiti hrskavicu. No zato će vam normalna doza pomoći da povećate snagu i izdržljivost. Pomoći će vam i s gustoćom kostiju što će vam kasnije u životu poslužiti kao prevencija za osteoporozu.

Pokušajte vježbati u vodi

Ako vam je vježbanje na zemlji naporno i bolno, pokušajte u vodi. Vaše tijelo će se lakše kretati i bit će fleksibilnije. Ovo je sjajan način da na blag i postupan način ojačate bez pojave bola.

Autor:ZG/Dnevno.hr
loading...
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.