Pixabay

Ubija bubrežni kamenac, borac protiv glutena i mokraćnih infekcija! Jedete li dovoljno ove namirnice koja k tome produljuje osjećaj sitosti?

Autor: Iva Hanzen

Za proso kažu da je hrana za siromašne, a lijek za bogate i zaista jest lijek jer je odličan izbor za ljude koji se bore s celijakijom i/ili izbjegavaju gluten. Ako kojim slučajem niste upoznati s ovom namirnicom, riječ je o okrugloj žitarici žute boje, koja se od davnina koristi u ljudskoj prehrani. Prepuna je biljnih vlakna i proteina, koji ne zaboravimo, produljuju osjeća sitosti, a kao što smo natuknuli, ne sadrži gluten. Osim kao snažan protivnik glutenu, proso se koristi i kao lijek u borbi protiv bubrežnih kamenaca, anemije, kolesterola i mokraćnih infekcija.

Zanimljivo je da je proso veoma izdržljiva biljka, koja može rasti na suhim i klimatski nepogodnim područjima, a kada je tako snažna u borbi protiv stresnih vremenskih uvjeta, možete samo zamisliti koliko snažno djeluje u samom našem organizmu. Inače, proso se prvotno uzgajao u azijskim i afričkim zemljama, da bi se potom raširio po cijelom svijetu, s tim da se u Europi dugo upotrebljavao kao stočna hrana. Ipak, danas znamo puno bolje pa ga i mi koristimo u prehrani, pogotovo zato što se sve više piše o zdravstvenoj vrijednosti prosa.

Pixabay

Već smo spomenuli da proso pomaže kod celijakije, bubrežnih kamenaca, anemije, kolesterola pa čak ne biste vjerovali i mokraćnih infekcija, no lista bolesti protiv kojih je proso snažan borac, je zapravo poduža. Proso je odličan i kod loše probave jer njegova biljna vlakna potiču rad crijevnih mišića što pomaže kod neredovne probave, zatvora, napuhnutosti i grčeva.

Odličan je i za detoksikaciju organizma  jer mnogi spojevi u prosu djeluju kao antioksidansi i pomažu kod uklanjanja slobodnih radikala u tijelu. Proso pomaže i kod prevencije razvoja dijabetesa. Naime, zbog visoke koncentracije magnezija koju posjeduje proso, smatra se da sprječava razvoj dijabetesa tipa 2, dok je za sam magnezij poznato da djeluje na efikasnost lučenja inzulina i kontrolu razine glukoze u tijelu.  Imate i srčanih problema možda? I tu će vam proso biti dobar saveznik.

Pixabay

Što se tiče kalorija, u 100 grama prosa nalazi se 378,1 kalorija, što jest kalorijski nešto više čak i od tjestenine, ali kad uzmete u obzir da ćete nakon primjerice kaše od prosa s mnoštvom orašastih plodova, suhog i svježeg voća biti siti satima, ipak se isplati konzumirati ga.

Proso možete naći u trgovinama zdrave hrane, iako ga sada sve češće ima i u običnim dućanima, a bez obzira na to gdje ga kupite, imajte na umu da je jeftina žitarica i da se lako priprema. Možete ga pripremati u obliku već spomenute kaše ili kao samostalan prilog. Može se koristiti i u slanim jelima, pogotovo varivima, a čak i kao dio deserata. Što se tiče same pripreme, možete ga skuhati tako da bude mekan ili hrskav, a prije kuhanja ga svakako operite i procijedite te ga kuhajte s prstohvatom soli 20-30 minuta, odnosno dok ne omekša. Ako želite hrskaviji proso, prije kuhanja ga samo popržite pet minuta u tavi i zatim zalijte vodom te kuhajte.

Inače od prosa možete pripremiti i napitak i to onaj koji čiste bubrege od pijeska i kamenca. Za ovaj napitak 200 grama prosa isperite u toploj vodi, zatim ga stavite u veliku bocu i prelijte s 2.5 litre vode. Bocu potom zatvorite i ostavite preko noći. Sutradan dobivenu otopinu procijedite i pijte u razdoblju od 10 dana.

Autor:Iva Hanzen
loading...
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.