Unsplash

Ovo ljetno voće sigurno zanemarujete, a ima vrlo malo kalorija i produljuje osjećaj sitosti!

Autor: Iva Hanzen

U moru dinja, nektarina i lubenica, koje su sada glavne zvijezde tržnica i supermarketa, tko bi pomislio da su kruške zapravo idealno ljetno voće. Naravno, iako ih u trgovinama možemo naći tijekom cijele godine, prava sezona krušaka je od kolovoza do listopada, tako da je sada pravo vrijeme da uživate u njima neograničeno. Sočne i slatke, mogu imati blagotvoran učinak na zdravlje, da ne spominjemo kako je internet prepun laganih, a ukusnih recepata s krušakama.

Unsplash

Kruške su pune fitonutrijenata, minerala u tragovima i aminokiselina kao što su valin, histidin, treonin i lizin. Zašto je ovo bitno, pitate se. Zato što se minerali u tragovima i aminokiseline vežu za otrove u tijelu, kao što je DDT, i luče ih iz organizma. Uz to, kruške stabiliziraju razinu šećera u krvi, odlična su hrana za mršavljenje te su pravi spas za jetru. Naime, kruške podupiru proces  čišćenja jetre i zaustavljaju cirozu. Ne zaboravimo da kruške imaju preventivno djelovanje na bolesti srca i krvnih žila jer snizuju razinu štetnog kolesterola i djeluju na apsorpciju žučnih kiselina, a sigurno će vas oduševiti i činjenica da reguliraju probavu.

Unsplash

Inače postoje čak 72 vrste krušaka, a ako ste u nedoumici treba li jesti tvrđe ili mekše, odgovor je: jedite ih bez obzira na konzistenciju. Kad je kruška tvrda i hrskava, to znači da je bogata vlaknima koja snizuju loš kolesterol i eliminiraju sluz iz tijela, kao i druge patogene te otpade iz crijeva. Kad je kruška mekana i sočna, sadrži više razine glukoze i probavljivija je. Kad smo kod probave, treba reći da kruške preveniraju konstipaciju i olakšavaju prolazak crijevnog sadržaja i peristaltiku crijeva te tako štite od raka debelog crijeva.

Zanimljivo je i to da kruške viljamovke sadrže velike količine kalcija i željeza u odnosu na drugo voće, pa se preporučuju kao obavezno voće u prehrani žena iznad 40 godina, a sve će bez, obzira na godine, oduševiti činjenica da daju dulji osjećaj sitosti.

Unsplash

I u konačnici, kruške smanjuju stres te pružaju brz izvor energije, što ih čini savršenim ljetnim međuobrokom, a ne smijemo zaboraviti napomenuti kako imaju samo 57 kalorija. Dakle, navalite na kruške do mile volje. Ako vam se ne sviđaju same po sebi, imajte na umu da će uvijek biti dobre u smoothieju, a odlično su i u slanim salatama.

 

Autor:Iva Hanzen
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.