iStock

Ove su namirnice jako zdrave, ali ako ih jedete u krivo vrijeme, narušit ćete zdravlje!

Autor: Z.G./Dnevno.hr

Neke, inače veoma zdrave, namirnice nanose vam štetu ako ih jedete u pogrešno doba dana.

1. Banane

Iako djeluju kao sjajna opcija da zdravo započnete dan, ako za doručak jedete banane na prazan želudac, one će vam spustiti razinu energije. U početku ćete osjetiti nalet energije jer banane sadrže dosta šećera, ali za nekoliko sati bit ćete umorni i gladni. Banane mogu naštetiti i ljudima koji pate od sindroma nervoznih crijeva jer će im izazvati dijareju. Ako baš ne želite isključiti banane iz doručka, kombinirajte ih s drugom hranom, najbolje bogatom mastima, kao što je kikiriki maslac.

2. Kava

Šalica kave nakon buđenja mnogima djeluje kao nešto sasvim normalno i učinkovito, ali je zapravo beskorisno. Istraživanja su pokazala da ispijanje kave prije doručka povećava toleranciju na kofein. U prvom satu nakon buđenja tijelo prirodno proizvodi kortizol i ključno je da ne remetite taj proces i biološki ritam. Najbolje je piti kavu barem dva sata nakon buđenja i doručka, a treba je izbjegavati i predvečer i kasno uvečer, kao biste spriječili nesanicu.

3. Riža

Ne bi ju trebalo jesti popodne i uvečer jer sadrži dosta kompleksnih ugljikohidrata kojima je potrebno dosta vremena da se probave. Također, sadrži puno kalorija, pa ako ju jedete kasno, brže ćete se udebljati. Riža je dobar izbor za ručak jer nas dugo drži sitim, a u to vrijeme metabolizam najbrže radi.

4. Šećer

Najbolje je potpuno ga izbjegavati, ali realno, to je gotovo nemoguće. Ključna greška kod konzumiranja šećera jest kada jedemo slatkiše i grickalice. Tako se razina šećera u krvi podiže, uzrokujući nagli skok pa nagli pad, a vi ostajete umorni i nervozni. Ako ne možete bez slatkiša, najbolje ih je pojesti odmah nakon glavnog obroka. Tada razina šećera neće drastično skočiti.

5. Mlijeko

Mnogi imaju naviku započeti dan čašom mlijeka, i to još od djetinjstva, no ta navika nije tako dobra za odrasle. Mlijeko se teško probavlja pa ispijanje u kombinaciji s drugom hranom može izazvati žgaravicu i bol u trbuhu. Večer je najbolji trenutak za šalicu toplog mlijeka. Smirit će vas i osigurati ljepši i mirniji san.

6. Meso

Meso je odličan izvor proteina i vitamina B, ali može previše opteretiti probavni sustav. Zato ga ne treba jesti uvečer i prije spavanja. Najbolja opcija jest nemasno meso najmanje tri sata prije odlaska na spavanje. Zasitit će vas, a nema previše kalorija koje bi uzorkovale debljanje. Meso treba jesti i tijekom dana da bismo tijelu osigurali dovoljno proteina, ali ne ujutro.

7. Orašasti plodovi

Sjajan su izvor zdravih masnoća i kalorija, no grickanje orašastih plodova pred spavanje nije dobra opcija. Ako ne možete izdržati, pojedite ih nekoliko, no pretjerivanje s tim namirnicama prije spavanja izazvat će probavne tegobe te ćete teško zaspati. Najbolje je pojesti ih uz doručak i kao užinu između obroka tijekom dana.

8. Punomasni sir

Komad kruha namazan sirom prije spavanja veliko je iskušenje, ali bolje nemojte. Punomasni sir teže se probavlja, što će itekako imati utjecaj na kakvoću sna. Najbolje je jesti ga za doručak.

9. Agrumi

Započeti dan čašom cijeđenih agruma djeluje zdravo, ali zapravo nije. Agrumi su veoma kiseli i kada ih uzimate uz obrok ili nakon njega, može doći do žgaravice, osjećaja težine u trbuhu, ali i usporavanja apsorpcije nutrijenata. Najbolje je konzumirati ih malo nakon obroka.

10. Grah

Veoma je bogat proteinima pa ako ga jedete uvečer, može doći do nadutosti i poremećaja sna. Grah je savršen za ručak ili ranu večeru. Hranjivi sastojci tada se najbolje probavljaju, a neće moći doći do nadutosti.

11. Jabuke

Jabuke su bogate vlaknima i sadrže prirodne kiseline koje popravljaju probavu i funkciju debelog crijeva. No ako jedete jabuke uvečer, kiselina iz njih nagomilava se u želudcu te izaziva tegobe. Također, mogu izazvati plinove i probleme s pokretom crijeva. Do toga dolazi jer se probava prirodno usporava uvečer pa se svaka hrana teže probavlja. Najbolje vrijeme za konzumiranje jabuka jest jutro jer će tada stimulirati rad crijeva nakon dugog sna. To će vam posebno goditi ako ste se prethodne večeri prejeli ili konzumirali nezdravu hranu.

12. Jogurt

Jogurt na prazan želudac prije obroka najbolje je izbjegavati jer sadrži laktozu koja može sniziti kiselost u želudcu. To nadalje usporava probavu dok jedete glavni obrok te izaziva tegobe. Najbolje vrijeme za konzumiranje jogurta jest 1 do 2 sata nakon glavnog obroka. Nije loše ni popiti malu šalicu prije spavanja jer će proteini iz njega pridonijeti razvoju mišića tijekom noći.

Autor:Z.G./Dnevno.hr
loading...
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.