foto: ilustracija/pixabay

Najukusniji multivitamini: Pet vrsta hrane stvorene za siječanj

Autor: Dnevno.hr

Multivitaminski suplementi praktičan su način uzimanja prijeko potrebnih hranjivih tvari u jednoj tableti. No mnogo je ljepše kada iste vitamine i minerale primite iz ukusne hrane te tako odagnate ”skupljanje” sezonskih bolesti.

1. Bademi 
Nova je studija pokazala da uvrštavanje 40 grama dnevno ovoga ukusnog orašastog voća na jelovnik odraslih osoba povisuje razine esencijalnih masnih kiselina, vitamina E i magnezija na razinu dnevnih potreba. Uz to, bademi su zdravija alternativa nezdravim grickalicama poput čipsa.

foto: pixabay


2. Školjke 

Morske školjke imaju najveću koncentraciju vitamina i minerala među svim životinjama. Imaju nisku kalorijsku vrijednost, sadrže dosta proteina, a povrh svega su ukusne. Šaka sirovih kamenica, primjerice, zadovoljava dnevnu potrebu za željezom, dok dagnje pružaju trodnevnu ‘zalihu’ manganom.

foto: pixabay

Školjke su bogate omega-3 masnim kiselinama, zbog čega se nameću i kao prave saveznice zdravlja srca i mozga. Pune su vitamina D, minerala bakra, magnezija i fosfora, pa ih bi ih bilo dobro uvrstiti na jelovnik barem jednom tjedno.

3. Kvinoja
Ova jeftina namirnica praktički može zamijeniti cijelu tabletu multivitamina, a od nje možete pripremiti i ukusan desert. Bogata je prehrambenim vlaknima i esencijalnim masnim kiselinama, pa ne čudi što su je Inke nazivale žitaricom bogova (iako ona tehnički spada u porodicu pseudocerealija).

foto: ilustracija/instagram

Dobar je izvor folata, mangana, magnezija, željeza, bakra, fosfora i cinka. Ima više antioksidansa i od brusnica te ju karakteriziraju protuupalna svojstva. Želite li ojačati njezine moćne karakteristike, ”skuhajte” je u povrtnom temeljcu, umjesto u običnoj vodi. Supernamirnica puna proteina  zdrava zamjena za rižu od koje ćete dulje biti siti obično se kuha petnaestak do dvadesetak minuta u loncu s vodom u omjeru 1:2. Prije kuhanja ispere se u hladnoj vodi, a nakon kuhanja začinjava i sljubljuje povrćem te drugim sastojcima.

4. Fermentirano povrće 
Povrće koje je podvrgnuto prirodnom procesu fermentacije kao što je to slučaj s kiseljenjem kupusa prepuno je hranjivih tvari. U procesu ”kiseljenja” povećavaju se količine vitamina C u namirnici, svih vitamina B-kompleksa te esencijalnih masnih kiselina.

foto: twitter

5. Alge Oni koji ne jedu hranu životinjskog porijekla znaju da su alge jedini preostali i poznati izvor vitamina B12 u prirodi. Uz to su bogate vitaminima A, K, C i E te prehrambenim vlaknima. Poznate su po svojim protuupalnim svojstvima, ali i kao moćna namirnica koja podupire izvlačenje teških metala iz organizma, piše PunKufer.

foto: twitter

Autor:Dnevno.hr
loading...
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.