PIXABAY/vickydreamz8

HIT MEĐU ŽENAMA! PROLJETNO ČIŠĆENJE ORGANIZMA U SAMO 5 JEDNOSTAVNIH KORAKA

Autor: Dnevno

U prirodi je proljeće doba buđenja, obnove i rasta. Ritam našeg tijela povezan je s ritmom prirode. Za naš organizam proljeće je vrijeme regeneracije. Zbog toga je to idealno doba za čišćenje organizma. Iskoristite proljeće kako biste napunili organizam vitaminima i mineralima, očistili ga od toksina i pripremili za sljedeće razdoblje i uskoro ćete se osjećati puni energije, piše alternativazavas.

Detoksikacija u 5 jednostavnih koraka

1. Voće

Konzumirajte što više voća. U bilo kojem obliku – svježe, suho, zamrznuto ili u sokovima. Voće će vam donijeti energiju i vitalnost.

pixabay/

2. Voda

Pijte što više vode! Voda je presudna za vaše zdravlje jer igra ulogu u svim fiziološkim procesima organizma. Voda je neizostavan dio svake detoksikacijske dijete. Pijte 8 do 10 čaša obične ili negazirane vode svakog dana. Voda pomaže eliminaciji toksina iz organizma te poboljšava metabolizam, raspoloženje i izgled kože.

pixabay/Free-Photos

3. Zeleno povrće

Povrće, posebno ono zeleno (brokula, kelj, špinat), bogato je vitaminima i mineralima, poboljšava imunitet, čisti organizam od toksina i uz sve to sadrži vrlo malo kalorija. Jedite ga što više – u sirovom obliku, dinstano ili kuhano na pari, u salatama ili u domaćim zelenim sokovima.

pixabay/Ulrike Leone

4. Integralne žitarice i mahunarke

Integralne žitarice i mahunarke odličan su izvor antioksidansa, vitamina, minerala, proteina i dijetalnih vlakana. Uključite u vašu prehranu divlju ili smeđu rižu, kruh od integralnog brašna, kus-kus, bulgur, heljdu, integralnu tjesteninu, različite vrste graha, leću, slanutak.

pixabay/Evita Ochel

5. Limun

Limun je idealna namirnica za čišćenje organizma jer pomaže eliminirati toksine iz tijela. Započnite dan čašom tople vode u koju ste istisnuli pola limuna. Odmah ćete se osjećati bolje, a nakon kratkog vremena primijetit ćete da imate sve više energije i uspješno gubite kilograme.

iStock

Što se još preporučuje tijekom detoksikacijske dijete?

Odmarajte se! Odmor je vrlo bitan za regeneraciju vašeg tijela. Pođite ranije na spavanje. Tijekom detoksikacije potrebno vam ja najmanje 8 sati sna.

Lagano vježbajte. Hodanje, joga, tai chi, rastezanje, vježbe disanja – sve to povoljno djeluje na čišćenje organizma od toksina. Izbjegavajte iscrpljujuće vježbe.

Provedite više vremena u prirodi, šećući i udišući svježi zrak. Kisik je osnovni element života. Svježi zrak poboljšava energiju i vitalnost, a negativni ioni, koji se nalaze u zraku u prirodi, pozitivno djeluju na vaše zdravlje.

Promijenite načine prehrane i pripremanja hrane. Umjesto prženih i pečenih namirnica konzumirajte što više svježeg voća i povrća.

Isprobajte kuhanje na pari – kod ovog načina kuhanja u namirnicama ostaje najviše vitamina i minerala. Pripremite vlastite domaće sokove od voća i povrća.

pixabay/AndiP

Što trebate izbjegavati tijekom detoksikacijske dijete?

Tijekom čišćenja organizma nemojte konzumirati alkohol, kavu i gazirane napitke.

Izbjegavajte visoko prerađenu hranu, margarin, rafinirana ulja, bijeli šećer, glatko brašno.

Nemojte jesti tešku, prženu i masnu hranu.

Izbjegavajte stres.

pixabay/lisa runnels

Odmah nakon ustajanja

Popijte 2 čaše mlake vode s limunom.

pixabay/Free-Photos

Doručak

Zeleni kašasti sok (recept pogledajte dolje).

pixabay/unique hwang

Međuobrok (po želji)

Voće ili suho voće s orašastim plodovima (bademi, lješnjaci, indijski oraščići i sl.). Svježeg voća možete konzumirati koliko god želite. Međutim, nemojte pretjerati sa suhim i orašastim voćem jer ono sadrži puno kalorija.

pixabay/Free-Photos

Ručak

Veliki tanjur salate, kuhane žitarice ili mahunarke, kuhano povrće začinjeno maslinovim uljem.

Međuobrok (po želji)

Voće ili suho voće s orašastim plodovima.

pixabay/Pexels

Večera

Zeleni kašasti sok ili čaša mlijeka s integralnim keksićem.

Recept za zeleni kašasti sok

pixabay/marijana1

Zeleni kašasti sok je idealan obrok – ukusan je, hranjiv i gotov za samo 2 minute! Isprobajte ga i sigurno će postati dio vaše svakodnevne prehrane.

1 banana
300 ml mlake vode
100 g šumskog voća (svježeg ili zamrznutog)
1-2 lista kelja
1 čajna žlica smeđeg šećera (po želji)

Sve sastojke stavite u blender i miješajte 1 do 2 minute. Sok popijte odmah, u malim gutljajima. Ova količina soka dostatna je za jedan obrok.

Šumsko voće možete zamijeniti bilo kojim voćem (osim lubenice i dinje), kelj možete zamijeniti špinatom ili nekim drugim zelenim povrćem, a smeđi šećer medom ili javorovim sirupom.

U sok možete dodati šaku badema ili lješnjaka (natopljenih preko noći).

Autor:Dnevno
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.