Pixabay

BUDITE SE MRZOVOLJNI I BEZ ENERGIJE? Šest savjeta kako da budete puni energije svakog jutra

Autor: Dnevno.hr

Kako vrijeme prolazi ni ne primijetimo kako se stvari mijenjaju. Pogotovo navike. Ni ne primijetimo kako nekoliko dana ‘stisnemo’ na poslu pa pokušamo naći vremena za prijatelje i tek na kraju za sebe. Zbog ubrzanog tempa vrlo je lako zaboraviti važnost redovitog sna i uspješnog odmora za bolje sutra, te se odjednom nađemo neispavani, živčani i umorni iako smo ‘odspavali’.

Što se desilo?

Naše tijelo voli ‘rituale’, odnosno navike. Jesti u određenim razmacima, baviti se nečim u određeno vrijeme, a isto tako voli kad idemo spavati i buditi se u isto vrijeme. Najuspješnije osobe slijede ta pravila iako je vrlo teško uspostavljanje nove rutine, pogotovo zdrave.

Zato smo pripremili nekoliko savjeta kako uspostaviti zdravu naviku.

1. Kako smo rekli, ići spavati u isto vrijeme svaki dan je prvi korak stvaranja navike. Isto tako vrijeme spavanja je jako bitno i nije jednako za svakog međutim utvrđeno je da između 6 i 8 sati sna je idealno, jer previše sna također nije u redu i prilikom produženog spavanja buđenje će biti jednako razorno kao i premalo sna. Međutim jednom kad je rutina uspostavljena to morate raditi čak i tijekom vikenda.

Photo: Dusko Marusic/PIXSELL

2. Većina prije spavanja voli pregledavati web stranice i razne aplikacije međutim plavo svijetlo ekrana ima jako loš efekt na naše spavanje i lako nas može radi prevelikog naprezanja očiju i mozga dovest do premora. Znači, sat vremena prije spavanja obavezno maknite uređaje od sebe. Tijelo će vam biti zahvalno, a naš prijedlog je da umjesto mobitela pokušate pročitati neku knjigu. Nakon samo osam minuta čitanja, značajno će pasti razina hormona stresa što će pridonijeti kvalitetnijem snu.

Photo: Dusko Jaramaz/PIXSELL

3. Hrana koju unosimo također igra veliku ulogu te radi lakše probave i time lakšim snom preporučljivo je ne jesti masne proizvode, a najbolje bi bilo popit čašu vode i neko lagano voće.

Wikimedia

4. Nipošto ne odgađajte budilicu! Iako dodatnih 5 minuta djeluje poput raja na zemlji to je i najveća pogreška koju možete učiniti. Početak stvaranja navike je najteži baš zbog ovog dijela. Jednom kada je navika uspostavljena početi ćete se sami buditi u određeno doba bez postavljanja budilice (iako je preporučljivo da ju uvijek navijete!).

Photo: Grgur Zucko/PIXSELL

5. Držite otvorene zavjese ili škure! Naš organizam je fino podešen stroj koji primjećuje i najmanje promjene pa kad i toga nismo svjesni. Ako vam u spavaću sobu u jutro dopiru sunčeve zrake bit će daleko lakše da se postepeno nesvjesno pripremite za buđenje tokom sna samim polaganim promjenama u vanjskom osvijetljenu.

Photo: Slavko Midzor/PIXSELL

6. Najvažniji obrok dana, doručak. To je magični trenutak u našem danu kada si možemo dozvoliti bilo što visoko ugljikohidratno i/ili masno (naravno, u granicama normale), ali preporučljivo je kako bi se održale razine šećera u krvi do sljedećeg obroka i potaklo rad mozga i tijela i samim time krenuti dan energično pozitivno i produktivno.

Pxhere

Naravno svaki organizam je jedinstven, što znači da svatko funkcionira malo drugačije, na vama je da otkrijete uz pomoć volje i danih smjernica kako će to za vas najbolje funkcionirati.

 

Autor:Dnevno.hr
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.