Ilustracija

AKO VAS MUČI NESANICA, OVO NAPRAVITE PRIJE SPAVANJA: Već večeras se kvalitetno naspavajte! Zadnja stvar će vas sigurno IZNENADITI

Autor: M.J.

Ako vas je pomicanje sata izbacilo iz ritma, isprobajte neke od ovih navika.

Kvalitetan san ovisi i o nekoliko noćnih navika, a oprah.com navodi šest navika zdravih ljudi koji mogu utjecati na samu kvalitetu sna.

1. Jedu kivi kao ‘grickalicu’ pred spavanje

Odrasle osobe koje konzumiraju kivi sat vremena prije sna tijekom mjesec dana, brže će utonuti u san, pokazalo je istraživanje. Razlog tome, pretpostavljaju, leži u visokoj koncentraciji antioksidansa u kiviju koji regulira kemijske procese u mozgu povezane sa zdravim snom. Drugi razlog takvih rezultata je visoka koncentracija serotonina, koji također utječe na san.

2. Spavaju na jastuku koji je punjen poliesterom ili lateksom

U istraživanju u kojem je sudjelovalo preko sto ljudi, utvrđeno je da su oni koji loše spavaju, kao glavni razlog takvog sna naveli neudoban jastuk. Kako se to ne bi događalo, prilikom odabira jastuka, birajte one koji su punjeni od poliestera ili lateksa, prije nego one koji su punjeni perjem.

3. Istežu se

Grčevi u području nogu su među čestim uzrocima nesanice. Iz tog razloga, noćno istezanje listova i butina, produžit će tetive i mišiće te umanjiti grčeve ili će ih pak olakšati, navodi istraživanje objavljeno u “Journal of Physiotherapy”. Jedna vježba koja uključuje obje grupacije mišića je sjedenje na podu s ispruženim nogama, dok pokušavate da dodirnete nožne prste.

4. Razmišljaju o konzistentnim zvukovima u niskoj frekvenciji

Istraživanje iz 2012. godine utvrdila je da zamišljanje konzistentnih zvukova u niskoj frekvenciji, kakvi su zvuk fena ili rominjanje kiše, produžavaju trajanje faze sna u kojoj se telo odmara. Pored toga, ispitanici su istaakli da su upravo ti zvukovi imali pozitivan uticaj na njihov san, a osim toga, dodatno istraživanje je pokazalo kako upravo takvi zvukovi pospešuju i pamćenje.

5. Treniraju četiri sata prije sna

Iako se smatra da bilo kakav trening prije sna uzrokuje nesanicu, istraživanje neprofitne organizacije “National Sleep Foundation” utvrdilo je da bilo koja vrsta treninga, četiri sata prije sna, neće utjecati na san, a trening u bilo koje doba poboljšat će kvalitetu sna.

6. Zahvalni su

Istraživanje iz 2009. godine pokazalo je da su osobe koje prije sna navode događaje iz tog dana zbog kojih su zahvalni, navele da su mnogo lakše utonuli u san, nego kada bi razmišljali o problemima koji su ih na kraju i držali budnima.

Autor:M.J.
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.