Pixsell

Potrošačka groznica ponovno u jeku, počela sniženja!

Autor: Martina Pauček Šljivak

Iako od božićne potrošačke groznice nije prošlo ni tjedan dana, novi val sniženja počeo je u svim zagrebačkim šoping centrima. Građani ponovno vade kartice, mnogi se i zadužuju, samo da bi iskoristili čari sniženja.

Sniženja su ono što najviše privlači potrošače, a iako se uoči Božića kupovalo do iznemoglosti, samo dan-dva kasnije trgovci su našli način da ponovno primame kupce. Tako su svi veliki zagrebački centri, Avenue Mall, Arena centar, Westgate, City Center One i Garden Mall već krenuli sa sniženjima i to odmah nakon Božića. Bombastični natpisi ‘sniženja’ i ‘rasprodaje’ koji ‘vrište’ s izloga trgovina primamili su dosta kupaca, koji kao da se nisu dovoljno istrošili prije Božića. Tako je primjerice jedna od najposjećenijih trgovina ovih dana poznati švedski lanac H&M. Veliki natpisi ‘SALE’ privukli su kupce u sve HM-ove prodavaonice. Tako su majce snižene na 35 i 50 kuna, veste na 70 kuna, a kratki kaputi mogu se naći već za 100 kuna. Dječja odjeća također je snižena pa se određeni artikli poput hlačica i majica mogu naći po 20 odnosno 35 kuna.

Skijaši su pak okupirali Intersportove trgovine gdje je na akciji cijelokupan asortiman do Stare godine. Blagdansko sniženje od 30 posto nekima se isplatilo. ‘Nakon Nove godine idemo na skijanje pa smo djeci kupili nove jakne i ski odijela i poprilično smo uštedili budući da smo kupili ski odijela iz prošle sezone koja su na akciji 50 posto jeftinija, rekla nam je Marieta Stanić.

Pripazite: Čak ni odjeća na sniženju zapravo ne vrijedi toliko

Sniženja su i u Zari gdje se kaputi mogu kupiti po 400 do 500 kuna nižoj cijeni, a riječ je o kaputima koji su skuplji i inače stoje oko 2000 kuna. Oni jeftiniji sniženi su za 200 kuna. Haljine su pak snižene za svega stotinjak kuna, što i nije neka ušteda.
No iako se na izlozima najavljuju sniženja od 50 posto, u rijetko kojim trgovinama se zaista pronađe komad odjeće koji je upola jeftiniji. U većini trgovina roba je uglavnom snižena 20 do 30 posto.

Veste koje su koštale po 450 kuna sada su oko 390 kuna, traperice od 500 sada su 470 kuna. Ipak se ponegdje mogu pronaći obične pamučne najjednostavnije majice po 50 kuna, a prije su koštale i do 200 kuna. Iako se to na prvi pogled čini i više nego idealna prilika za kupnju, činjenica je da ta majica ne vrijedi čak ni 50 kuna. A kupci nasjedaju na takve trikove trgovaca. Iako se prije blagdana novac trošilo do iznemoglosti, čak ni to sada nije prepreka za ponovno vađenje novčanika i za nove kupnje. Jer kako mnogi govore, ne samo šopingholičari, ‘rasprodaje se moraju iskoristiti i sada je pravo vrijeme za kupnju’.

Treba razlikovati pravu od lažne rasprodaje

Iako je već odavno poznata stvar da se trgovci na taj način većinom rješavaju stare robe, to ne bi bio ni najmanji problem da u tom slučaju oni stvarno i naprave pravu rasprodaju. Sniženja od 10 do 20 posto u mnogim su trgovinama prisutna tijekom cijele godine, a ne samo kad su sezonske rasprodaje. Rasprodaja, u pravom smislu riječi, bila bi onda kada bi trgovci staru robu koje se žele riješiti snizili za najmanje 70 posto, a po mogućnosti i do 80 posto, kako je običaj u inozemstvu.

Primjerice, u Italiji, Francuskoj, Njemačkoj i SAD-u rasprodaje su izazov kojem se teško othrvati, a itekako se isplati na njima kupovati jer su cijene stvarno simbolične. Cipele, majice, hlače, torbice i sve one stvari za kojima se žudi koštaju po dva, tri do 10 ili 15 eura.
Kada bi se naši trgovci ugledali na kolege iz zapadnih zemalja, tada bi s punim pravom mogli na svoje izloge nalijepiti natpis ‘Rasprodaja’.

Autor:Martina Pauček Šljivak
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.