Foto: Ronald Gorsic / CROPIX

Prometni stručnjak upozorava: Novi rotor u Zagrebu neće smanjiti gužve! No ipak, rješenje postoji

Autor: Dnevno

Prometni stručnjak prof. Željko Marušić osvrnuo se danas o kaosu koji je jutros nastao na novouređenom Remetinečkom rotoru. Marušić smatra kako golema ulaganja u Remetinečki rotor, koja iznose blizu 350 milijuna kuna, neće dati ni približno očekivane efekte.

U svojoj je objavi naveo i nekoliko razloga zašto smatra da je cijela ta priča pomalo kaotična.

Remetinečki rotor je najopterećenije prometno čvorište i prometna lokacija u Hrvatskoj, sa 100.000 vozila dnevno u vršnim opterećenjima. Stoga je pogrešno povećavati njegovu propusnost, jer se time generiraju dodatne gužve, posebice na raskrižju Avenije Dubrovnik i Avenije Većeslava Holjevca te na T-čvorištu na spojnici Jadranskog mosta prema Savskoj i Horvaćanskoj cesti.

Marušić dalje navodi kako je trebalo izmjestiti barem trećinu prometa, a za to postoji gotovo idealno, prioritetno rješenje: izgradnja Jarunskog mosta, na spojnici Petrovaradinska ulica – Blato, što Zagrebu donosi i ostale koristi (povećanje funkcionalnosti budućeg Sveučilišnog bolničkog centra i “izvlačenje” velikog dijela bolničkih kapaciteta iz centra, što će dodatno doprinijeti smanjenju gužvi).

“Svaki rotor sa semaforima svojevrsno je “drveno željezo”, jer je rotor, odnosno kružno raskrižje osmišljeno da semafori nisu potrebni. Semaforizirani rotori se koriste samo u slučaju golemih i brojnih presijecanja prometnih pravaca, kad nije moguće rasterećenje premosnicama u okruženju, kao što je moguće u Zagrebu, primjerice na desecima preopterećenih kružnih tokova u Njemačkoj (Frankfurtu, Münchenu…)”, objašnjava nadalje prometni stručnjak, pa zaključuje: “Po napuhanoj cijeni rekonstrukcije Remetinečkog rotora mogle su se u Zagrebu riješiti dvije nužne prometne premosnice, koje bi riješile prometno “predinfarktno stanje” i polučile, doslovce, deseterostruko veći efekt: Jarunski most i spojnica na pravcu Avenija Gojka Šuška – Mandlaova, denivelirano s Branimirovom preko Borongaja i Čavićeve prema Domovinskom mostu. S te dvije premosnice riješile bi se gužve u području Remetinečkog rotora, Horvaćanske, Savske, Vukovarske, Heinzlove, Branimirove, riješila bi se prometna izolacija Borongaja”, zaključuje Marušić.

 

Autor:Dnevno
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.