Pixabay

Javni bilježnici zbog korone preuzimaju samo hitne slučajeve, potrebno se prethodno najaviti

Autor: dnevno

Zbog aktualnih mjera uzrokovanih pandemijom COVID-19 bolesti, javnobilježnička komora temeljem velike potražnje za uslugama informira sve građane i poslovne subjekte kako je rad javnobilježničkih ureda usmjeren samo na hitne slučajeve i ograničen na vrijeme od 9 do 12 sati. Javni bilježnici sa strankama komuniciraju i telefonski, elektroničkom poštom te komunikacisjkim aplikacijama.

Važna preporuka je da se stranke odabranom javnom bilježniku prethodno najave telefonom ili elektroničkom poštom. Kod dolaska u ured potrebno je poštovati upute javnog bilježnika za zaštitu od širenja virusa. Detaljne podatke za kontakt građani mogu naći na web stranici www.hjk.hr.

Rad javnobilježničkih ureda je usklađen s uputama pravosudnih i zdravstvenih  vlasti i organiziran da se sačuva zdravlje stranaka, suradnika i samih javnih bilježnika.

Takvim sistemom rada i prethodnim zakazivanjem termina je moguće dobiti osnovne upute bez izlaganja širenju virusa, a mogu se dostaviti i podaci koji su javnom bilježniku potrebni za pripremu dokumenata. Ovakvim postupanjem se boravak stranaka u uredu skraćuje, a ne gubi se na pravnoj sigurnosti i točnosti. Suradnici u javnobilježničkim uredima rade u smjenama, čime se osigurava socijalna distanciranost kao prevencija zaraze.

Trenutna otežavajuća okolnost je što na području pogođenom potresom nekoliko javnobilježničkih ureda teško oštećeno i javni bilježnici su angažirani na tome da nastave rad na improviziranim lokacijama. Zbog toga je bitno prvo telefonski kontaktirati ured kako bi se saznalo na kojoj lokaciji je potrebno realizirati ovjere.

Nakon proglašenja elementarne nepogode moguće je tražiti naknadu štete od osiguravatelja

Važno je naglasiti da u ovim kriznim vremenima građani kod javnog bilježnika mogu elektroničkom vezom sa sudom predati prijedlog za uknjižbu i dobiti izvadak iz zemljišne knjige. Taj servis je uspostavljen u najvećem opsegu upravo prije izbijanja pandemije, čime  se omogućava i sada rad zemljišnoknjižnih odjela, te zvadak iz sudskog registra. Javni bilježnici dokumentaciju u sudski registar dostavljaju elektroničkim putem ili putem pošte.

U  ostavinskim predmetima i dalje se radi bez  zastoja u mjeri u kojoj je to moguće poštujući mjere prevencije zaraze. U ostavinama javni bilježnici koriste sve procesne mogućnosti izvanparničnog postupka, o čemu daju upute nasljednicima.

U postupcima ovrhe javni bilježnici, sukladno preporuci Ministarstva pravosuđa za odgodom ovršnih postupaka, iz sigurnosnih, procesnih i socijalnih razloga – rješenja o ovrsi ne otpremaju ovršenicima.

Autor:dnevno
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.