Ilustracija

(VIDEO) EPOHALNO OTKRIĆE: Astronomi u šoku! Ovakvo nešto ne bi smjelo postojati u svemiru

Autor: Z.G./Dnevno.hr

Astronomi su detektirali galaktiku koja je formirana pre 12,5 milijardi godina. Otkriće je pravi izazov za znanstvenike koji istražuju formi ranje galaktika, imajući u vidu njezinu očuvanost.

Wolf galaktika je najudaljenija galaktika s rotirajućim diskom, koju su znanstvenici zapazili, zahvaljujući sustavu niza teleskopa u Čileu, poznatom kao ALMA.

Prema njihovim zapažanjima, disk galaktike ima masu 70 milijardi puta veću od našeg Sunca. Također, rotira se brzinom od više od 250 kilometara u sekundi. Disk je dobro formiran i pravilnog izgleda.

“Većina galaktika koje detektiramo i za koje utvrdimo da su nastale u ranom periodu, izgledaju kao neke olupine, jer su bile pod stalnim i čestim silama spajanja”, rekao je Marcel Neeleman, vodeći autor studije s Instituta Max Planck u Heidelbergu u Njemačkoj.

Studija je objavljena ovog tjedna u časopisu Nature.

Ljudi će moliti da umru! Prije 12 godina predvidjela je koronavirus za 2020., ali ima još gora proročanstva!

Pitanje koje se nameće odnosi se na to kako je očuvana dobro formirana rotacijska disk galaktika tijekom svih “nemirnih” perioda.

Smatra se da je Wolf galaktika rasla i formirala se kroz proces nazvan akrecija (srastanje) u hladnom režimu, kada se disk brže formira nego što je to uobičajeno.

“Činjenica da smo pronašli Wolf galaktiku govori nam da ona pripada skupini galaktika koje su bile prisutne mnogo prije no što se pretpostavljalo. S pomoću sustava ALMA shvatili smo da rane galaktike s jasnim diskovima nisu tako rijetke kao što smo mislili i da ih je vjerojatno mnogo više no što se smatra. Sada imamo nedvosmislene dokaze da se javljaju već 1,5 milijardi godina nakon Velikog praska”, objasnio je Neeleman.

Znanstvenici se slažu da su neophodna daljnja istraživanja i promatranja kako bi se bolje razumjelo koliko je ova rana metoda formiranja galaktika bila uobičajena u ranom svemiru.

Autor:Z.G./Dnevno.hr