ŠTO NAM TO TAJI ‘NASA’? ‘Nevidljivi’ asteroidi se približavaju zemlji

Autor: Dnevno

U srpnju ove godine relativno blizu Zemlje proletio je najveći asteroid u gotovo sto godina, a NASA-ini znanstvenici kasno su ga primijetili, javlja Večernji list.

Otkrili su to mailovi koje je objavio američki BuzzFeed News, a koji pokazuje rupe u NASA-inoj mreži za promatranje nadolazećih svemirskih stijena. NASA je prije više tjedana objavila da je asteroid imena 2019 OK, velik poput nogometnog igrališta, proletio pokraj Zemlje te da je mogao imati razoran učinak na području širokom 80-ak kilometara da je ušao u atmosferu iznad kopna.

Procjenjuje se da se takav udar događa jednom u 3000 godina. Asteroid je proletio u srpnju, a prvi put otkriven je na dan preleta u maloj promatračnici u Brazilu. Udaljenost je bila pet puta manja od udaljenosti Zemlje od Mjeseca, što je vrlo blizu. Teleskopi ATLAS “uhvatili” su asteroid 21. srpnja, nekoliko dana prije njegova dolaska, no i tada je bio previše zaklonjen oblacima da bi bio identificiran kao asteroid koji će prići blizu Zemlji.

“Zato što bi sutra o tome mogli izvještavati mediji, upozoravam vas da će za oko 30 minuta asteroid velik 57-130 metara proći kraj Zemlje na 0,19 Mjesečeve udaljenosti”, napisao je Lindley Johnson, NASA-in dužnosnik za prepoznavanje i obranu od asteroida te dodao kako je 2019 OK je zapažen prije oko 24 sata.

Dva dana nakon proleta Paul Chodas iz NASA-ina Laboratorija za mlaznu propulziju napisao je da je asteroid prošao kroz niz zaštitnih mreža. “Pitam se koliko se puta ovakva situacija dogodila a da asteroid uopće nije otkriven”, napisao je Chodas. Mediji su odmah krenuli s pitanjima jer je očito da NASA-ina sadašnja mreža ima velika ograničenja. Chodas je u razgovoru za BuzzFeed News ipak rekao da nikad nije postojala prijetnja da će 2019 OK udariti u Zemlju, ali je priznao da je kasno otkriće bilo veliko iznenađenje za njih.

Autor:Dnevno