Science News

STIGAO ‘PLANET DEVET’! Svojom pojavom izazvao pomjeranje planetarnih orbita: Slijedi li masovno izumiranje?

Autor: Z.G./Dnevno.hr

Planet za koji se vjeruje da je deveti u našem Sunčevu sustavu, no koji je još uvijek tajanstveno neuhvatljiv za astronome, mogao bi biti uzrok “kolebanja” zbog kojega se planeti kreću pod različitim kutom u odnosu na Sunce, tvrdi se u novom istraživanju.

“S obzirom na to da je deveti planet toliko velik, a njegova orbita nagnuta u odnosu na ostale planete, Sunčev sustav jednostavno se mora lagano kriviti izvan orbite”, naveli su autori istraživanja s Kalifornijskoga tehnološkog instituta.

Svi planeti u našemu Sunčevu sustavu okreću se oko Sunca u istoj ravnini, ali ova ravnina odstupa za šest stupnjeva u odnosu na Sunce koje je nagnuto iz Zemljine perspektive.

Pretpostavlja se da je deveti planet deset puta veći od Zemlje te da obilazi oko Sunca na udaljenosti 20 puta većoj od Neptunove i s još ekstremnijim nagibnim kutom, koji se razlikuje za 30 stupnjeva u odnosu na ostale planete.

Matematički rečeno, s obzirom na pretpostavljenu veličinu i udaljenost devetoga planeta, nagib od šest stupnjeva savršeno se uklapa.

Taj planet, prema navodima istraživača, vjerojatno se nalazi na rubu našega Sunčeva sustava i mogao bi biti povezan s izumiranjem na Zemlji.

Danijel Vitmir, profesor astrofizike u mirovini, tvrdi da bi ovaj planet mogao izazvati padanje kometa i tako dovesti do masovnog izumiranja.

Do pomjeranja planeta i kometa u smjeru Zemlje dolazi jer dok se taj planet kreće oko Sunčeva sustava, on prolazi kroz Kuiperov pojas, vanjski dio Sunčeva sustava pun ledenih objekata, te izaziva pomjeranja k našem planetu.

“Planet devet” još nije potvrđen, ali prethodnih mjeseci, dvojica znanstvenika tvrde da su otkrili jake dokaze njegova postojanja. Ako su tvrdnje istraživača točne, Planet 9 mogao bi biti 10 puta veći od Zemlje i 1.000 puta udaljeniji od Sunca.

Autor:Z.G./Dnevno.hr